7 tips til at starte en ny virksomhed i en lille by

Q. jeg overgang til en ny karriere efter seksten år at tilbringe mere tid med min familie. Vi flyttede til en meget lille by (mindre end ti tusinde personer) og jeg ønsker at starte en coffee shop virksomhed og også tilbyde PC reparation. Hvordan kan Iinvestigate og derefter fremme denne virksomhed?
A. i en stor by, vil du træffe beslutninger af numre og kvarterer. I en lille by schmooze du!
På overfladen, vil alle være venlige, optimistiske og positiv.
Din udfordring: fÃ¥ under overfladen og lære den sande historie. Du kan overveje at stille en masse spørgsmÃ¥l, før du afslører din egne hensigter. Lyt til “Jeg ville ønske, vi havde”
1. tal med andre, der har åbnet virksomheder for nylig.
Hvilke udfordringer har de haft? Hvad der virker og hvad der ikke gør? Var andre nyankomne vellykket? Hvis så, var de virkelig nye eller gjorde de har dybe rødder i byen, såsom en bror, der boede her fyrre år?
Hvis ingen har åbnet en virksomhed for en stund, grave dybere. Måske er der ikke noget marked. Eller måske er de bare venter for dig at ankomme! Nogle gange kan en ny virksomhed generere latent efterspørgsel. Det er en dom opkald.
2. Lav en stor første indtryk.
Fremme ikke svært i en lille by. Ti minutter efter du har åbnet, alle vil vide! Nogle byer modstå gøre forretninger med indbildsk nyankomne. Andre velkommen nyt blod. Uanset hvad, vil dit første indtryk dvæle en lang, lang tid. Og har du problemer med at inddrive fra en lokal udtalelse leder med en dårlig oplevelse.
3. afdække byens marked og hukommelse.
Overvejer at købe en virksomhed? Tage tid til at opleve ejerens omdømme. Når de lokale beboere synes ivrige for en ændring af ledelse, skal du bruge et nyt navn og billede. Men hvis nogen er lige flyttet væk og alle savner dem, har du en fantastisk mulighed. Lige nu i Silver City kunne vi bruge et par førsteklasses pet-sitter og hund groomers.
Men være følsomme over for ændringer. Før jeg flyttede her, jeg får at vide, ikke mindst tre kaffebarer. Nu har vi flere, en vinbar og en mikrobryggeri. Alle synes at være trives.
4. Søg småt af lokale regler.
Her i Silver City nødt vores nyeste virksomheder til at bekæmpe alle former for bureaukrati at fÃ¥ Ã¥bnet. En kaldet City Hall til at fÃ¥ hjælp med en virksomhed, der var ny i omrÃ¥det. “Det ikke er opført her,” sagde ekspedienten, “sÃ¥ det er nok ulovligt.” (Virksomheden har Ã¥bnet og trives.) En anden opdagede hans licens ikke var kommet igennem fordi RÃ¥det har glemt at føje den til agendaand de ikke var interesseret i at foretage ændringer i sidste øjeblik.
Helst du serverer mad eller drikke, ved du, du står tilladelser. Find ud af hvad er involveret lokalt.
5. Forbered dig på at gøre det meste af arbejdet selv.
I en lille by, kan du have problemer med at finde god hjælp. Den lokale arbejdsetik kan overraske dig – i begge retninger.
6. Kend dit community.
Vil dit marked kommer fra anden og tredje generation lokale beboere? Eller er du tjener dem, der for nylig er flyttet fra byområder? Her har jeg mødt folk der tror tre dollars er alt for meget at betale for espresso drikkevarer. Men dem, der klæbes med Starbucks vil købe mindst én kop om dagen, hver dag.
7. opbygge relationer.
Hvis du kan tiltrække en by leder, trækker du en følgende. Omvendt, hvis du uforvarende fremmedgøre en nøglespiller, eller hvis en lokal person fik en idé på tegnebrættet, vil du være elendige.
Og i en lille by, vil du blive forventes at være en super-borger. Vælg alliancer og sponsorater omhyggeligt. Forberede alle former for venlige anmodninger om at donere tid, materialer og penge.

Dette indlæg blev udgivet i Erhverv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *